Wira Merah

| DUIT Will Make Your Handsome

Pendapatan Pasif Anak Seawal Usia 12 Tahun

Salam Sejahtera,

Hari ini dah 31 Mei 2014, rasanya dah ada yang ‘pokai’ masa ni selepas menerima gaji pada 22 Mei lepas. Biasalah jika kita bekerja makan gaji. Pada masa sekarang mengharapkan duit gaji semata-mata memang akan cukup-cukup makan sahaja. Bagi yang makan gaji + pendapatan pasif mungkin boleh bernafas agak lega. Sebagai ketua keluarga memang banyak benda yang memerlukan wang kita fikirkan.

Berbalik kepada tajuk ‘Pendapatan Pasif Anak Seawal Usia 12 Tahun’. Macam mana nak buat ? Sebelum aku meneruskan tulisan ini. Aku nak tanya beberapa soalan.

1. Adakah anda sudah membenarkan anak anda menggunakan handphone ?

2. Berapa kos sebulan untuk anda topup handphone anak anda ?

Jika jawapan anda YA untuk soalan 1, anda teruskan pembacaan, kalau tidak pun teruskan juga. Mana tahu idea ini anda boleh kongsikan dengan abang, kakak, adik, pak cik, mak cik, sepupu, sepupu 2 kali, kawan-kawan dan sesiapa sahaja yang anda rasa perlu bantuan.

Bagaimana hendak bermula ? Jawapannya ialah, anda mulakan dahulu. Kalau anda tidak bermula, projek ini tidak akan jalan.

Bayangkan setiap ahli keluarga anda bapa, emak , anak-anak, semuanya mempunyai pendapatan pasif. Yang menariknya ialah pendapatan pasif ini boleh diwarisi. Anda buat sekali satu keluarga dapat manfaat.

Jika anda inginkan pendapatan pasif ini, anda harus berubah. Berubahlah menggunakan simkad yang membayar anda. Simkad apa yang membayar. Anda gunakan simkad Toneplus. Beli untuk diri sendiri, isteri dan anak-anak yang menggunakan telefon.

Ini kerana dalam program toneplus anak seawal usia 12 tahun layak untuk mengikuti pogram ini. Aku yakin kebanyakkan dari anak-anak kita sekarang sudah memiliki handphone. Malah ada ibubapa yang topup handphone anak-anak lebih dari RM50 sebulan. Adalah satu yang merugikan jika anda tidak bijak menggunakan peluang ini.

pendapatan-pasif-anak

Pendapatan Pasif Anak

Jika anda tidak mahu anak anda terlibat secara langsung dalam bisnes ini. Anda sebagai ketua keluarga yang buat. Cukup anda mencari 4 orang yang mendafar di bawah anak anda. Tugas anda selesai. In Sha Allah, jika betul caranya anak-anak anda akan mendapat pendapatan pasif.

Melalui pendapatan pasif ini, anda telah menyediakan anak-anak anda tabung pendidikan untuk mereka tanpa anda mengeluarkan wang gaji atau pendapatan anda. Hebat bukan. Anda daftar sekarang, kemudian daftar isteri, anak-anak di bawah anda. Anda yang akan untung.

DAFTAR SEKARANG

Bayangkan suatu hari anak anda masuk Universiti, memerlukan perbelanjaan yang besar. Tapi jika anda menyediakan pendapatan pasif untuk anak anda sekarang beban anda 10 tahun akan datang dapat anda diselesaikan sekarang.

Bagaimana kalau tidak masuk Universiti, ajarlah anak anda untuk menjadi usahawan TonePlus. Anda senang, keluarga anda pun senang. Tiada masalah kewangan. Semua ada pendapatan sendiri dan tidak bergantung kepada anda sebagai ketua keluarga 100%.

Anda hanya perlu keluarkan modal sekali untuk anak-anak anda, pendapatan dapat berkali-kali. Anak anda ada pendapatan sendiri, cuba anda bayangkan. Jika setiap ahli keluarga anda ada pendapatan pasif, anda tidak perlu pening kepala lagi memikirkan masalah duit.

Peluang sudah ada. Cuma anda nak atau tidak sahaja. Pilihan di tangan anda. Jadilah pengguna bijak. Bukan setakat bijak tapi cerdik memilih untuk kebaikan anda dan keluarga anda.

➽ DAFTAR SEKARANG

2 Comments

Add a Comment
  1. Perghhh. .. Bestnya. .. umur 12 tahun pun dah boleh buat pasif income. .. memang seronok jadi kanak2 zaman sekarang ni. .
    ENTRI anuar ☛ Hari Terakhir Pendaftaran DiGi WWWOW Awards 2014My Profile

    1. Peluang memang dah ada bro, nak ke tak nak jer…
      ENTRI Arman ☛ Pendapatan Pasif Anak Seawal Usia 12 TahunMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

Copyright 2017 Wiramerah.com - All Rights Reserved Frontier Theme